مسودۀ اساسنامۀ صندوق وجهی حمایت از نویسندگان و شعرا، تایید شد

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۴۰۰/۵/۲۳ - ۱۴:۱۴
مسودۀ اساسنامۀ صندوق وجهی حمایت از نویسندگان و شعرا، تایید شد

به ریاست دلاور نظیر زوی  مشاور ارشد حقوقی وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز نشست کمیسیون تسوید اساسنامۀ صندوق وجهی حمایت از نویسندگان و شعرا، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این نشست مشاور ارشد حقوقی وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت که مسودۀ اساسنامۀ صندوق وجهی حمایت از نویسندگان و شعرای کشور را  مشاوریت ارشد حقوقی، در 5 فصل و 32 ماده ترتیب کرده است .

وی خاطرنشان کرد که یکی از اهداف این صندوق، حمایت از نویسندگان و شاعران و همکاران در چاپ آثار آنان است و همچنان در صورت نیاز، صندوق برای شاعران و نویسندگان قرضه خواهد پرداخت و اگر آنان به مریضی  مصاب شوند از طریق صندوق مذکور کمک و حمایت خواهند شد.

او گفت که شاعران و نویسندگان که خدمات ارزشمند به خاطر گسترش فرهنگ و ادب کشور انجام داده اند، شناسایی خواهند شد و از طریق صندوق وجهی حمایت از نویسندگان و شعرا، به صورت دوامدار و مستمر برای شان معاش پرداخت خواهد شد .

به همین ترتیب در این نشست اعضای کمیسیون، نظریات و دیدگاه های شان را در رابطه به  مسودۀ اساسنامۀ صندوق وجهی حمایت از نویسندگان و شعرای کشور، ابراز کردند و در نهایت آن را تایید کردند.

کابل/ 23 اسد/ باختر

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۵:۲۹
Background image

امور ساخت یک شهرک به یتیمان در ولایت هلمند آغاز شد!

پنج‌شنبه مورخ(۱۶ شوال المکرم ۱۴۴۵)از سوی بنیاد خیریه خانواده شاهی کشور قطر به اساس فرمان امیر المومنین حفظه الله به تأکید وزارت اطلاعات و فرهنگ و با هماهنگی وزارت شهرسازی و مسکن در. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۵:۱۳
Background image

به برندگان رقابت سیرت النبیﷺ جوایز اهدا گردید!

پنج‌شنبه مورخ(۱۶ شوال المکرم ۱۴۴۵) رقابت سیرت النبیﷺ که از سوی آمریت امور جوانان ریاست‌ اطلاعات و فرهنگ سمنگان با هماهنگی موسسه اکتید اخذ شده‌بود، امروز به برندگان آن رقابت تحایف اهدا. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۵:۸
Background image

رئیس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر: متعهد به حفاظت و حراست از میراث‌های تاریخی و فرهنگی در پنجشیر می‌باشیم!

چهارشنبه مورخ(۱۵ شوال المکرم ۱۴۴۵)مولانا نصرالله ملک‌زاده رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر در جریان بازدید از آبده تاریخی کوتی‌های خاواک در ولسوالی پریان پنجشیر گفت: ریاست اطلاعات و فرهنگ. . .

BACK TO NEWS