رئیس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر: متعهد به حفاظت و حراست از میراث‌های تاریخی و فرهنگی در پنجشیر می‌باشیم!

wares_admin
جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۵:۸
Panjsher

چهارشنبه مورخ(۱۵ شوال المکرم ۱۴۴۵)مولانا نصرالله ملک‌زاده رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر در جریان بازدید از آبده تاریخی کوتی‌های خاواک در ولسوالی پریان پنجشیر گفت: ریاست اطلاعات و فرهنگ پنجشیر برای حفاظت و حراست از میراث‌های تاریخی و فرهنگی در این ولایت متعهد است.

وی افزود: بناهای تاریخی هر منطقه مبین پیشینه فرهنگی آن محسوب می‌شود و این آثار دارای ارزش و اهمیت زیاد می‌باشد. مردم با دیدن آن به ارزش‌های تاریخی شأن پی می‌برند.

وی تأکید کرد که آبدات تاریخی و دیگر میراث‌های فرهنگی سرمایه همگانی و ملی هر کشور است و باید از آن به گونهٔ اساسی نگهداری شود و از ترمیم و بازسازی آبده‌های تاریخی با حمایت وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز خبر داد.

کوتی‌های موسوم به خاواک با قدامت هشت‌صد سال در مربوطات ولسوالی پریان پنجشیر موقعیت دارد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۸ - ۱۱:۶
Background image

هیأت ترکمنستانی از مصلای و قلعه اختیارالدین هرات بازدید کردند

روز گذشته هیأت ترکمنستانی به رهبری نوکر قلی اتاقلی آف همراه با مولوی احمدالله متقی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات و مسوولان دیگر این اداره از مجموعه‌ی تاریخی مصلای هرات و قلعه اختیارالدين. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۸ - ۱۰:۴۶
Background image

رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت لغمان با جوانان رضاکار دیدار کرد

دوشنبه مورخ(۲۷ شوال المکرم ۱۴۴۵) مولوی عبدالنور رسولی رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت لغمان با تعدادی از جوانان رضاکار، نمایندگان و اعضای اتحادیه‌ها دیدار کرد.

جوانان رضاکار فعالیت‌های. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۸ - ۹:۲۹
Background image

از رادیو تلویزیون ملی ولایت نیمروز نظارت و بازدید به عمل آمد 

مفتی حبیب‌الله الهام رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز، محمد ظریف یوسفزی آمر اطلاعات و مدثر درانی آمر گردشگری و فرهنگ با کارمندان رادیو تلویزیون ملی دیدار کرده، از فعالیت‌های شأن نظارت. . .

BACK TO NEWS