سبک تاریخی و معماری ساختمان‌های شهر کهنه کابل ارزیابی می‌شود

rahim_admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۹:۱۵
Kabul province

یک‌شنبه مورخ(۲۶ شوال المکرم ۱۴۴۵) به رهبری مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ نشست کمیته حفاظت و نظارت آبدات تاریخی، ساحات عامه و محیط زیست در معینیت فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این نشست مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، رییس فرهنگی شهرداری کابل، نمایندگان و مسوولان موسسه خدمات فرهنگی آغاخان، وزارت شهرسازی، اداره محیط زیست و ریاست حفظ آبدات تاریخی اشتراک داشتند.

در جریان نشست پیرامون حفاظت و استحکام ساختمان حوزه اول نزدیک باغ تیمور شاهی شهر کابل که یکی از آبدات تاریخی می‌باشد و ساختمان‌های چند طبقه‌یی که نظاره آبدات تاریخی را به خطر می‌اندازد، بحث همه جانبه صورت گرفت.

مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر به اعضای کمیته توصیه کرد که در صورت امکان روی نقشه عمومی فرهنگی شهر کابل دقت نمایند و در روشنایی قوانین اولویت‌ها و ترجیحات را مشخص کرده و گزارش آنرا در نشست بعدی ارایه کنند که با هماهنگی ادارات مربوطه جهت منظوری به مقام فرستاده شود.

آقای عزیزی گفت: حفاظت و نگهداری از آبدات تاریخی و معماری شهر کهنه کابل که امانت نیاکان، هویت و تاریخ کشور ما است، باید با‌هم از آن حفاظت نماییم.


۱۴۰۳/۲/۱۶ هـ ش
۲۰۲۴/۵/۵ میلادی

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ - ۹:۱۲
Background image

امتحان کتاب تحت عنوان(امارت شناسی) در ولایت پکتیا اخذ شد

شنبه مورخ(۹ ذوالقعده ۱۴۴۵) از سوی ریاست‌های اطلاعات و فرهنگ، معارف و پوهنتون پکتیا امتحان کتاب امارت شناسی از ۳۰۰۰ تن به سطح ولایت اخذ گردید.

مولوی ثواب‌جان اسلام‌یار رییس اطلاعات و. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
Background image

مسوولان رسانه‌های دولتی و خصوصی و خبرنگاران در ولایت هلمند تقدیر شدند 

پنج‌شنبه مورخ(۸ ذوالقعده ۱۴۵۵) از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هلمند خبرنگاران و مسوولان رسانه‌های دولتی و خصوصی در جریان مراسم تقدیر شدند.

حافظ عبدالباری راشد رییس اطلاعات و فرهنگ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۰:۱۵
Background image

هیأت مسلکی ریاست حفظ و ترمیم آبدات تاریخی به ولایت کندز سفر کردند

چهارشنبه مورخ(۷ ذوالقعده ۱۴۴۵)هیأت مسلکی ریاست حفظ و ترمیم آبدات تاریخی به هدف سروی و پروژه‌سازی آبدات تاریخی به ولایت کندز سفر کردند.

این هیأت در جریان سفر از ٣١ آبده تاریخی مرکز شهر. . .

BACK TO NEWS