محمد طاهر زهیر بر برگزاری باشکوه سمینار بین المللی پاچا خان تاکید کرد

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۵ - ۱۰:۳۰
محمد طاهر زهیر بر برگزاری باشکوه سمینار بین المللی پاچا خان تاکید کرد

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در دومین نشست کمیسیون برگزاری سمینار بین المللی عبدالغفارخان، بر تدویر باشکوه این سمینار تاکید کرد.

 دراین نشست که به ریاست محمد طاهر زهیر در مقر وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شد و در آن مشاوران امور علمی و فرهنگی ریاست جمهوری، نمایندگان پوهنتون کابل و اکادمی علوم افغانستان و همچمنان مشاوران و شماری از رییسان وزارت اطلاعات و فرهنگ شرکت داشتند، روی مسایل مربوط به برگزاری سمینار بین المللی پاچاخان و همچنان راه اندازی برنامه های فرهنگی به مناست نکوداشت از فکر و اندیشۀ این شخصیت بزرگ آزادی خواه، بحث های همه جابنه صورت گرفت.

محمد طاهر زهیر با تاکید بر برگزاری باشکوه این سمینار، گفت: هدف اصلی ما از برگزاری سمینار بین المللی پاچا خان این است که به گروه های افراطی، بنیاد گرا و دهشت افگن این پیام را برسانیم که خشونت یک پدیدۀ تحمیلی بر این جغرافیا است.

در حقیقت امر، در این منطقه جنبش عدم تشدد وجود داشت، پرهیز از تشدد و خشونت وجود داشت و عبدالغفارخان در محور این جنبش عدم تشدد قرار داشت. او افزود: ما باید فکر و اندیشۀ عدم تشدد پاچاخان را به همگان برسانیم. اعضای کمیسیون در مورد عنوان های مقاله های علمی و همچنان تاریخ برگزاری سمینار بین المللی پاچاخان و برنامه های فرهنگی مربوط به این رویداد، نظریات و پیشنهادهای شان را ارائه کردند و در اخیر نشست به اعضای کمیسیون وظایف مشخص سپرده شد.

کابل /۵ دلو/ باختر

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۸:۱۷
Background image

پنجم ثور روز مطبوعات در جریان مراسم در ولایت کندز تجلیل شد!

چهارشنبه مورخ(۱۵ شوال المکرم ۱۴۴۵) از سوی آمریت اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ، پنجم ثور روز مطبوعات در جریان مراسم شاندار در ولایت کندز تجلیل گردید.

در آغاز مراسم بریالی همنوا مدیر. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۴۹
Background image

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ غور از ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و حمایت از مؤلفان خبر می‌دهند!

سه‌شنبه مورخ(۱۴ شوال المکرم ۱۴۴۵) الحاج مولوی عبدالحی زعیم رییس اطلاعات و فرهنگ غور در روز جهانی کتاب و حق مؤلف می‌گوید: کتابخانه‌عامه این ریاست با داشتن هزارها جلد کتاب در بخش‌های. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۳:۵۵
Background image

امتحان رقابتی ورود به برنامه‌ آموزشی فریلانسینگ در چندین ولایت‌ کشور اخذ شد!

سه‌شنبه مورخ(۱۴ شوال المکرم ۱۴۴۵) از سوی آمریت‌های ریاست های اطلاعات و فرهنگ ولایات تخار، کندز، سمنگان، سرپل، جوزجان و تعدادی از ولایت‌های دیگر با همکاری دفتر اکتید امتحان رقابتی ورود. . .

BACK TO NEWS