رییس اطلاعات و فرهنگ سمنگان از آبده تاریخی تخت رستم بازدید به عمل آورد!

wares_admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۲۳:۱۵
…

یک‌شنبه مورخ(۵ شوال ۱۴۴۵)مولوی فیروز الدین منیب رییس اطلاعات و فرهنگ ولايت سمنگان از آبده تاريخي تخت رستم بازدید به عمل آورد.

 مولوی فیروزالدین منیب گفت: آبدات تاریخی نمادی از تاریخ و فرهنگ یک جامعه می‌باشد. جوامع بشری در طول تاریخ از خود فرهنگ، تمدن و ارزش‌های به یادگار گذاشته است که امروز جز میراث‌های فرهنگی و تمدنی شناخته شده و از آن حراست می‌گردد.

آبدات تاریخی که در کل شامل مکان‌های تاریخی مانند قلعه‌ها، معابد، مساجد، کاخ‌ها، بازارها و سایر بناها می‌شود، در حقیقت میراث باقی‌مانده از تمدن‌های مختلف در یک کشور می‌باشد. استوپه سنگی تخت رستم که یکی از کم‌نظیرترین بناهای تراشیده در دل سنگ بوده که از جمله آبدات تاریخی مهم کشور به شمار می‌رود.

 وی افزود: به دلیل ارزش تاریخی و فرهنگی، حفظ آبدات تاریخی برای نسل‌های آینده اهمیت زیادی داشته، پس لازم است تا از بناهای تاریخی خویش حفاظت و مراقبت نماییم.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۷ - ۱۱:۵۹
Background image

معین فرهنگ و هنر جهت بررسی وضعیت منار جام به ولایت غور رسید

مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ به همراهی یک هیأتی جهت بررسی وضعیت منار جام به ولایت غور سفر کرد.

در این هیأت به رهبری معین فرهنگ و هنر که انجینر محمد حسیب. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۷ - ۱۱:۳۰
Background image

۵۰ تن جوان از مرکز آموزشی در میوند فارغ شدند

از مرکز آموزشی رایگان آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت کندهار در ولسوالی میوند ۵۰ تن جوان از بخش کمپیوتر فارغ شدند.
در مراسم فراغت حافظ حمدالله سعید آمر امور جوانان این. . .

جمعه ۱۴۰۳/۶/۱۶ - ۲۳:۲۵
Background image

سیمینار سه‌ روزهٔ هماهنگی امور مالی و اداری واحد‌های ولایتی به پایان رسید

 پنج‌شنبه مورخ(۲ ربیع الاول ۱۴۴۶) از سوی معینیت گرځندوی، مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ سیمینار سه روزه تحت عنوان(هماهنگی امور مالی و اداری واحد‌های ولایتی) به مدیران مالی و اداری. . .

BACK TO NEWS