رئیس موسسه اچکو با معین هنر و فرهنگ دیدار کرد

wares_admin
شنبه ۱۴۰۲/۳/۱۳ - ۱۵:۳۴
.....

 موسسۀ اچکو که در زمینه حفاظت از میراث های فرهنگی در افغانستان فعالیت می کند، رئیس آن با مولوی عتیق الله عزیزی، معین هنر و فرهنگ، وزارت اطلاعات و فرهنگ دیدار کرد، که در جریان آن، حسیب الله نسیمی، رئیس آبدات تاریخی نیز حضور داشت.
 جولین، رئیس موسسه اچکو، در مورد فعالیت های جاری و پروگرام های آینده موسسه مذکور روشنی انداخت و افزود؛ که در زمینه حفاظت و بازسازی میراث های فرهنگی به همکاری با امارت اسلامی ادامه می دهد.
معین هنر و فرهنگ ضمن تشکری از فعالیت های جاری موسسه مذکور افزود: در زمینه غصب مناطق و آبدات تاریخی کار کرده اند و خواستار همکاری در حفاظت از آن آبدات تاریخی شد که با خطر نابودی مواجه هستند.
 استوپا شیوکی کابل توسط موسسه اچکو به شکل بهتر جور شده است، حسیب الله نسیمی، رئیس آبدات تاریخی، خواستار این شد که این گونه استوپا ها باید در بخشی از میراث های فرهنگی یونسکو ثبت شود.

۱۴۴۴/۱۱/۱۲ هـ.ق
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ هـ.ش

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۴
Background image

گروهی از گردشگران روسی به ولایت پنجشیر سفر کردند!

چهارشنبه مورخ(۸ شوال المکرم ۱۴۴۵)مولانا نصرالله ملک‌زاده رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر گفت: این گروه هفت‌نفری از گردشگران کشور روسیه بودند که جهت بازدید از ساحات تاریخی، باستانی و تفریحی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۳۹
Background image

بازدید گردشگران داخلی از ولایت سرپل افزایش یافته‌است!

چهارشنبه مورخ(۸ شوال المکرم ۱۴۴۵)ملا عبدالغفار حق‌نما رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل می‌گوید: که تامین امینت، طبیعت سرسبز و موجودیت جاذبه‌های طبیعی در این ولایت، سبب افزایش. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۷
Background image

رییس گردشگری با دو تن گردشگران خارجی دیدار کرد!

چهارشنبه مورخ(۸ شوال المکرم ۱۴۴۵) مولوی سید محمد سعید رییس گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ با دو تن گردشگران از کشور چین و جاپان دیدار کرد.

آقای سعید ضمن خوش‌آمدگویی به گردشگران پیرامون. . .

BACK TO NEWS