سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ بر تحکیم روابط میان افغانستان و ایران تاکید کرد

Anonymous (not verified)
پنجشنبه ۱۴۰۰/۸/۱۳ - ۱۹:۴۴
Khairkhwah, Bahadar

ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل دیدار کرد.
در آغاز سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ به توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان امارت اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و جمهوری اسلامی ایران را همسایه نیک یاد کرد.
سپس بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل در صحبت هایش به ضرورت امضاء تفاهم نامۀ همکاری های رسانه‌یی، همکاری در حوزۀ رادیو و تلویزیون و خبرگزاری ها و اعطای بورسیه در رشته خبرنگاری و دیگر رشته ها، توسعۀ صنعت توریزم در افغانستان، احیای میراث های فرهنگی و جاذبه های توریستی ، همکاری در حوزۀ موزیم داری و حفظ آثار باستانی و اعطای بورسیه به محصلان در رشته های باستان شناسی و موزیم داری، همکاری در زمینه کمک به کتابخانه های عامه افغانستان و اعطای بورسیه در رشته کتابداری، اشاره کرد.
سپس سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با ابراز قدردانی از همکاری های همه جانبۀ جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف و اعطای بورسیه ها برای محصلان افغان، بر فرهنگ و تاریخ مشترک هر دو کشور بحث کرد و بر تبادل تجارب فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۷:۱۷
Background image

امتحان سیرت النبیﷺ در ولایت جوزجان اخذ گردید!

پنج‌شنبه مورخ(۱۸ رمضان المبارک ۱۴۴۵) از سوی آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت جوزجان با هماهنگی مرکز آموزشی دفتر اکتید از ۹۰۰ تن جوان ولسوالی آقچه و مرکز امتحان سیرت النبیﷺ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۵:۲۲
Background image

در تخار برنامه‌های آگاهی‌دهی راه‌اندازی گردید!

چهارشنبه مورخ(۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵) از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار با هماهنگی ریاست های ارشاد، حج و اوقاف، امر بالمعروف و نهی عن المنکر و شورای علما برنامه آگاهی‌دهی در مورد حرمت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۵:۱۶
Background image

کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا بعد از بازسازی به بهره‌برداری سپرده شد!

چهارشنبه مورخ(۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵) کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا بعد از بازسازی به بهره‌برداری سپرده شد.

قاضی ثواب‌جان اسلام‌یار رییس اطلاعات و فرهنگ پکتیا در جریان مراسم. . .

BACK TO NEWS