برگزاری سیمینار علمی «چگونه نویسنده شوم؟»
ریاست کتابخانههای عامهٔ وزارت اطلاعات و فرهنگ سیمینار علمی تحت عنوان «چگونه نویسنده شوم؟» را به شاگردان، محصلان و نویسندگان در تالار این ریاست راهاندازی کرد.
هدف از برگزاری این سیمینار آشنایی اشتراککنندگان با اصول و مهارتهای نویسندگی، تقویت تواناییهای نویسندگی و خلاقیت ادبی، شناخت مراحل تبدیل شدن به یک نویسنده موفق و ارائه راهکارهای عملی برای تولید و انتشار آثار نوشتاری بوده است.
در این سیمینار، دکتور رفیع الله صمیم رییس کتابخانههای عامه گفت این ریاست تلاش میکند تا چنین سیمینارهای علمی را برای ارتقایظرفیت علمی نویسندگان و جوانان راهاندازی کند. وی از جوانان و علاقهمندان مطالعه خواست تا از منابع علمی کتابخانه عامه استفاده کنند و مشورتهای شانرا در بهبود امور کتابخانه شریک سازند.
سپس، قاری عبدالستار سعید نویسندهٔ مشهور کشور و ارائهکنندهٔ سیمینار پیرامون اهمیت نویسندگی، ارزش قلم و نقش مطالعه در رشد مهارتهای نگارشی معلومات مفیدی را با اشتراککنندگان شریک ساخت. همچنان درمورد مراحل نویسندگی، اصول املاء و انشاء و روشهای یادداشتنویسی توضیحات لازم ارائه گردید و اشتراککنندگان با راهکارهای تقویت مهارتهای نوشتاری آشنا شدند.
۱۴۴۸/۱/۸ ه ق
