مشاعره سیکارام در جریان مراسم باشکوه برگزار شد!

rahim_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Jalalabad province

شنبه مورخ(۱۸ شوال المکرم ۱۴۴۵)از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار با همکاری اتحادیه جوانان سپین‌غر مشاعره سیکارام در ولسوالی پچیراگام برگزار شد که در این مشاعره بر علاوه هزاران تن، شاعران و ادیبان ولایت‌های مختلف کشور و پښتونخوا اشتراک ورزیده بودند.

مشاعره با شعرخوانی و سخنرانی دکتور لطف الله خیرخواه معین وزارت تحصیلات عالی آغاز شد.

آقای خیرخواه در جریان صحبت‌هایش گفت: جای شکر است که در فضای امن جوانان و ادیبان در یک مشاعره باشکوه در ولسوالی دوردست اشتراک کرده‌اند.

وی افزود: حدود چهار دهه قبل هفت ثور یک روز بدی به کشور عزیزمان بود که غلامان راه را برای ورود روس‌ها هموار ساختند اما خوش‌بختانه بدلیل مقاومت و فداکاری‌های مردم مجاهد افغانستان  در سال ۱۳۷۱ نظام کمونیستی فروپاشید و از میان رفت.

 قاری احسان الله ساجد رییس اطلاعات و فرهنگ ننگرهار گفت: مشاعره مردمی سیکارام از چند دهه بدیسنو در فصل بهار راه‌اندازی می‌شود که ام‌سال آنرا با هشت ثور یکجا تجلیل کردیم.‌ آقای ساجد راه‌اندازی مشاعره را در رشد و پیشرفت شعر و ادب مهم عنوان کرد.

قابل یادآوری‌ست که شاعران پښتونخوا و شاعران دیگر اشعار و ترانه‌های شأنرا به خوانش گرفتند.

۲۰۲۴/۴/۲۷ میلادي
۱۴۰۳/۲/۸ هــ ش

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۴:۲۴
Background image

نشست هماهنگی ریاست اطلاعات و فرهنگ فاریاب با خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها برگزار شد

 

یک‌شنبه مورخ(۴ ذوالقعده ۱۴۴۵)از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت فاریاب نشست هماهنگی با خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها برگزار گردید.

مولوی شمس‌الدین محمدی رییس اطلاعات و فرهنگ فاریاب. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۴:۱۶
Background image

ریاست اطلاعات و فرهنگ فاریاب کورس‌های آموزشی خویش را آغاز کرد

دوشنبه مورخ(۵ ذوالقعده ۱۴۴۵)آمریت جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ فاریاب کورس‌های آموزشی را در بخش‌های تجوید، فن‌بیان، زبان و ادبیات انگلیسی، ریاضی و خطاطی به ۲۵۰ تن جوان آغاز کرد.

مولوی. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۴:۰
Background image

نشست هماهنگی با رسانه‌ها در ولایت ارزگان برگزار شد

 

یک‌شنبه مورخ(۴ ذوالقعده۱۴۴۵) از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ارزگان نشست هماهنگی با مسوولان رسانه‌های خصوصی و دولتی برگزار شد.

قاری آغا ولی قریشی رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت. . .

BACK TO NEWS