محمد طاهر زهیر: وزارت اطلاعات و فرهنگ با تمام توان از فرهنگ و هنر، به ویژه صنعت فلم سازی حمایت می کند

Anonymous (not verified)
پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۰ - ۱۶:۳۸
محمد طاهر زهیر: وزارت اطلاعات و فرهنگ با تمام توان از فرهنگ و هنر، به ویژه صنعت فلم سازی حمایت می کند

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در  مراسم افتتاح تالار افغان فلم  و نمایش دو فلم کوتاه ساخت افغان فلم،  گفت  که وزارت اطلاعات و فرهنگ با تمام توان از فرهنگ و هنر، به ویژه صنعت فلم سازی حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ این فلم های کوتاه را افغان فلم ساخته است، سناریوی  فلم  ” آخرین حرف” را نبی تنها  نوشته و همچنان کارگردانی کرده است و فلم ”دو بانو” به کارگردانی  کاوه ایرک، ساخته شده است.

در محفلی که به این مناسبت با حضور مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ، شماری از مسوولان و نمایندگان نهاد های فرهنگی و هنرمندان برگزار شد،  سرپرست  وزارت اطلاعات و فرهنگ از تلاش های رییس، کارمندان و ممثلان افغان فلم به خاطر ساختن فلم های مذکور و این که از یک هنگر کهنه تالاری برای این نهاد ساخته اند، به قدردانی یاد کرد و گفت: این ابتکار شما موجب افتخار وزارت اطلاعات و فرهنگ است .

محمد طاهر زهیر خاطرنشان کرد که از دیر زمانی سایۀ جنگ در کشور زندگی را کمرنگ کرده است، از جمله کارهای هنری را و وزارت اطلاعات و فرهنگ در کنار آن که در راستای بهبود و رشد فرهنگ و هنر می کوشد؛  به کار، تلاش و همت هنرمندان نیز در این زمینه نیاز دارد.

وی افزود که وزارت اطلاعات و فرهنگ با تمام توان از فرهنگ و هنر، به ویژه صنعت فلم سازی حمایت می کند.

بعد، هارون حکیمی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، در صحبت هایش، با ستایش از تلاش های مسوولان و کارمندان افغان فلم، ساخت این فلم های کوتاه را در شرایط  دشوار کنونی، موفقیت و دستآورد برای افغان فلم دانست .

وی خاطرنشان کرد که اکنون در کشور بیشتر، فلم های خارجی به نمایش گذاشته می شود و ابراز امیدواری کرد که زمینۀ آن مساعد شود تا افغان فلم، مطابق به فرهنگ و عنعنه های افغانی و تاریخ کشور به ساخت فلم های افغانی بپردازد و بیشتر در کشور فلم های افغانی به نمایش گذاشته شود.

سپس عبدالمنان شیوای شرق معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، در صحبت هایش تاثیر جنگ ها و نابسامانی ها بر فرهنگ و هنر را برشمرد و خاطرنشان کرد که افغانستان در وضعیت ناگوار قرار دارد و فقط راهی که می تواند این کشور را به توسعه برساند، توجه به فرهنگ و هنر است .

همچنان در این محفل ناهید فرید عضو ولسی جرگۀ کشور، با قدردانی از دستآورد های مسوولان و کارمندان افغان فلم، گفت که افغانستان سرزمینی است  مالامال از ارزش ها و این ارزش ها را افغان فلم می تواند به تصویر بکشد .وی تاکید کرد که افغان فلم واقعیت های مردم افغانستان را باید بیشتر به تصویر بکشد.

به همین ترتیب صحرا کریمی رییس افغان فلم، در رابطه به روند ساخت فلم های کوتاه ”آخرین حرف” و ”دو بانو” که به تلاش کارمندان افغان فلم و هنرمندان خوب سینما، با کمترین امکانات ساخته شده است معلومات داد.

وی همچنان افزود که از یک هنگر کهنه که قابل استفاده نبود با کوشش و همت  مسوولان و کارکنان افغان فلم، تالاری برای افغان فلم ساخته اند که امروز فلم های مذکور در این تالار به نمایش گذاشته شد.

در اخیر این محفل فلم های کوتاه ”آخرین حرف” و ”دو بانو” ساخت افغان فلم به نمایش گذاشته شد.

کابل/ 20 جوزا/ باختر

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۸:۱۷
Background image

پنجم ثور روز مطبوعات در جریان مراسم در ولایت کندز تجلیل شد!

چهارشنبه مورخ(۱۵ شوال المکرم ۱۴۴۵) از سوی آمریت اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ، پنجم ثور روز مطبوعات در جریان مراسم شاندار در ولایت کندز تجلیل گردید.

در آغاز مراسم بریالی همنوا مدیر. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۴۹
Background image

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ غور از ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و حمایت از مؤلفان خبر می‌دهند!

سه‌شنبه مورخ(۱۴ شوال المکرم ۱۴۴۵) الحاج مولوی عبدالحی زعیم رییس اطلاعات و فرهنگ غور در روز جهانی کتاب و حق مؤلف می‌گوید: کتابخانه‌عامه این ریاست با داشتن هزارها جلد کتاب در بخش‌های. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۳:۵۵
Background image

امتحان رقابتی ورود به برنامه‌ آموزشی فریلانسینگ در چندین ولایت‌ کشور اخذ شد!

سه‌شنبه مورخ(۱۴ شوال المکرم ۱۴۴۵) از سوی آمریت‌های ریاست های اطلاعات و فرهنگ ولایات تخار، کندز، سمنگان، سرپل، جوزجان و تعدادی از ولایت‌های دیگر با همکاری دفتر اکتید امتحان رقابتی ورود. . .

BACK TO NEWS