عبدالمنان شیوای شرق: تهدید علیه خبرنگاران و آزادی بیان در افغانستان، جنایت است

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۳ - ۱۱:۵۰
عبدالمنان شیوای شرق: تهدید علیه خبرنگاران و آزادی بیان در افغانستان، جنایت است

عبدالمنان شیوای شرق معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در نشست خبری، در رابطه به رسیدگی به پرونده های خشونت علیه خبرنگاران، معلومات داد و از رسانه ها خواست که جواز فعالیت شان را تمدید کنند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین نشست که با حضور شماری از مسوولان و نمایندگان نهاد های رسانه یی، برگزار شد، معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، در صحبتی روز جهانی آزادی مطبوعات را به خبرنگاران و رسانه های کشور تبریک گفت و آزادی بیان و مطبوعات کشور را مدیون خانوادۀ رسانه های کشور دانست.

معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، خاطرنشان کرد که ۱۹۷۴ رسانه از سال ها به این طرف مالیات شان را تصفیه نکرده اند و جواز شان را تمدید نکرده اند.

وی از مالکان این رسانه ها خواست که به منظور از سرگیری فعالیت و تصفیۀ مالیات شان هرچه زود تر اقدام کنند. به همین ترتیب، عبدالمنان شیوای شرق، در رابطه به کارکرد ها و توجه وزارت اطلاعات و فرهنگ و کمیتۀ مشترک رسانه ها و حکومت در زمینۀ رسیدگی به پرونده های رسانه یی معلومات داد و گفت که از آغاز دورۀ پسا طالبانی تا حال 132 پروندۀ رسانه ها بررسی شده است.

  او خاطرنشان کرد که از سال 1398 تا 1399، نهاد های عدلی و قضایی به 27 پروندۀ رسانه ها رسیدگی کرده اند و گزارش آن نیز به دسترس رسانه ها گذاشته شده است. همچنان معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ از عدم رسیدگی به پرونده های حقوقی و مدنی خبرنگاران در نهاد های رسانه یی، یاد کرد و گفت که در سال های گذشته نهاد های رسانه یی به حقوق خبرنگاران و کارکنان شان کمترین توجه مبذول کرده اند. شیوای شرق، در رابطه به داد خواهی وزارت اطلاعات و فرهنگ در راستای عدم خشونت علیه رسانه ها، به همکاری نیروهای امنیتی کشور و نهاد های ملی و بین المللی تاثیرگذار و همچنان حضور نمایندۀ جامعۀ رسانه ها در مذاکرات صلح، معلومات داد. وی خاطرنشان کرد که باید جلو ترور رسانه یی و خبرنگاران گرفته شود و تهدید علیه خبرنگاران و آزادی بیان در افغانستان، جنایت است.

به همین ترتیب معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در رابطه به صندوق حمایت از خبرنگاران، معلومات داد و گفت که یک مقدار پول این صندوق حیف و میل شده است.

وی تاکید کرد که صندوق حمایت از خبرنگاران با ساختار نو در آینده به فعالیت آغاز خواهد کرد و با کسانی که از پول این صندوق، استفادۀ شخصی کرده اند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کابل/ 13 ثور/ باختر

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۴
Background image

گروهی از گردشگران روسی به ولایت پنجشیر سفر کردند!

چهارشنبه مورخ(۸ شوال المکرم ۱۴۴۵)مولانا نصرالله ملک‌زاده رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر گفت: این گروه هفت‌نفری از گردشگران کشور روسیه بودند که جهت بازدید از ساحات تاریخی، باستانی و تفریحی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۳۹
Background image

بازدید گردشگران داخلی از ولایت سرپل افزایش یافته‌است!

چهارشنبه مورخ(۸ شوال المکرم ۱۴۴۵)ملا عبدالغفار حق‌نما رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل می‌گوید: که تامین امینت، طبیعت سرسبز و موجودیت جاذبه‌های طبیعی در این ولایت، سبب افزایش. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۷
Background image

رییس گردشگری با دو تن گردشگران خارجی دیدار کرد!

چهارشنبه مورخ(۸ شوال المکرم ۱۴۴۵) مولوی سید محمد سعید رییس گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ با دو تن گردشگران از کشور چین و جاپان دیدار کرد.

آقای سعید ضمن خوش‌آمدگویی به گردشگران پیرامون. . .

BACK TO NEWS