روز ملی زبان ازبکی در پنجشیر گرامیداشت شد

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۷/۳۰ - ۹:۲۶

از روز ملی زبان ازبکی امروز در پنجشیر بزرگداشت به عمل آمد٬ رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر به خبرنگار آژانس باختر گفت که در محفل گرامیداشت از این روز مسوولان محلی، فرهنگیان٬ شعرا، نویسندگان، جوانان و زنان اشتراک کرده بودند.
عبدالودود علیمردان٬ رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر٬ در مورد تاریخچه، زبان ازبکی به تفصیل صحبت کرد و گفت که زبان ازبکی یکی از کهن ترین زبان های کشور است که دارای لهجه های شیرین و غنی است.
شماری از سخنرانان نیز پیرامون زبان ازبکی صحبت کردند و گفتند که این زبان زمانی زبان علم و فرهنگ کشور بود و شماری از باشندگان کشور به وسیله این زبان تکلم می کنند.

بازارک/ 30 میزان/ باختر

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۸:۱۷
Background image

پنجم ثور روز مطبوعات در جریان مراسم در ولایت کندز تجلیل شد!

چهارشنبه مورخ(۱۵ شوال المکرم ۱۴۴۵) از سوی آمریت اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ، پنجم ثور روز مطبوعات در جریان مراسم شاندار در ولایت کندز تجلیل گردید.

در آغاز مراسم بریالی همنوا مدیر. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۴۹
Background image

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ غور از ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و حمایت از مؤلفان خبر می‌دهند!

سه‌شنبه مورخ(۱۴ شوال المکرم ۱۴۴۵) الحاج مولوی عبدالحی زعیم رییس اطلاعات و فرهنگ غور در روز جهانی کتاب و حق مؤلف می‌گوید: کتابخانه‌عامه این ریاست با داشتن هزارها جلد کتاب در بخش‌های. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۳:۵۵
Background image

امتحان رقابتی ورود به برنامه‌ آموزشی فریلانسینگ در چندین ولایت‌ کشور اخذ شد!

سه‌شنبه مورخ(۱۴ شوال المکرم ۱۴۴۵) از سوی آمریت‌های ریاست های اطلاعات و فرهنگ ولایات تخار، کندز، سمنگان، سرپل، جوزجان و تعدادی از ولایت‌های دیگر با همکاری دفتر اکتید امتحان رقابتی ورود. . .

BACK TO NEWS