جلسۀ کمیتۀ حفاظت منار جام، برگزار شد

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۴:۰
جلسۀ کمیتۀ حفاظت منار جام، برگزار شد

به ریاست هارون حکیمی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز جلسۀ کمیتۀ حفاظت منار جام، از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ این جلسه با حضور عبدالاحد عباسی رییس حفظ آبدات تاریخی، نورآغا نوری رییس باستانشناسی، محمد فهیم رحیمی رییس موزیم ملی، رییس یونسکو برای افغانستان و مسوول بخش فرهنگی این نهاد، رییس موسسه الف، متخصصان ایتالیایی و نمایندگان نهاد های مختلف دولتی کشور که براساس حکم رییس جمهوری کشور شامل کمیته اند، برگزار شد.

در جلسه در رابطه به طرح حفاظت و ترمیم منار جام و حراست  آثار و بنا های تاریخی و ساحات باستانی کشور، بحث صورت گرفت و همچنان اعضای کمیته دیدگاه ها، پیشنهادها و طرح های شان را در این زمینه ابراز کردند.

بعد، برنامۀ اضطراری به خاطر حفاظت آثار باستانی در حالت جنگ را که معینیت امور فرهنگ و هنر ترتیب کرده است، به جلسه ارائه شد و اعضای کمیته آن را تایید کردند.

کابل/ 20 اسد/ باختر

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۷:۱۷
Background image

امتحان سیرت النبیﷺ در ولایت جوزجان اخذ گردید!

پنج‌شنبه مورخ(۱۸ رمضان المبارک ۱۴۴۵) از سوی آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت جوزجان با هماهنگی مرکز آموزشی دفتر اکتید از ۹۰۰ تن جوان ولسوالی آقچه و مرکز امتحان سیرت النبیﷺ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۵:۲۲
Background image

در تخار برنامه‌های آگاهی‌دهی راه‌اندازی گردید!

چهارشنبه مورخ(۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵) از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار با هماهنگی ریاست های ارشاد، حج و اوقاف، امر بالمعروف و نهی عن المنکر و شورای علما برنامه آگاهی‌دهی در مورد حرمت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۵:۱۶
Background image

کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا بعد از بازسازی به بهره‌برداری سپرده شد!

چهارشنبه مورخ(۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵) کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا بعد از بازسازی به بهره‌برداری سپرده شد.

قاضی ثواب‌جان اسلام‌یار رییس اطلاعات و فرهنگ پکتیا در جریان مراسم. . .

BACK TO NEWS